Kitap Erdemler 1 - Set 10 Kitap
Yazar Necla Saydam , Nuray Türkyılmaz Catic , Saadet Kocagöz Uzun , Vahide Ulusoy , Rukiye Karaköse , Vahide Ulusoy Gökçek
Yayınevi Timaş Yayınları
Kağıt Cilt Renkli Resimli Kağıt, Karton Cilt, 10 Cilt kitap set
Sayfa Ebat 528 Sayfa, 15x21 cm.
Hitap 8 Yaş ve üzeri, 2. Sınıf, 3. Sınıf
Timaş Çocuk Yayınları Erdemler Dizisi 1 Kitap Setini incelemektesiniz.
10 Kitap Erdemler 1 serisi hakkında yorumları oku yup kitabın konusu, özeti, fiyatı, satış şartları hakkında bilgiyi geniş bir şekilde edinebilirsiniz.
Yaratan Rabbinin adıyla oku . O, insanı " alak " dan yarattı. Oku, Senin Rabbin en cömert olandır. Alak 1-2
Çocukların erdemli birer birey olması her ebeveyn ve her eğitimcinin öncelikli hedefleri arasındadır.
Erdem eğitimi sağlıklı düşünen, duyarlı ve üretken bireylerin yetişmesi için gerekli ve vazgeçilmez bir eğitimdir.
Prof. Dr. Mehmet Zeki Aydın'ın danışmanlığında hazırlanan bu set; masallar, dramalar, oyunlar, bulmacalar, ev içi ve sınıf içi etkinliklerle çocuklara on temel erdemi kazandırmayı hedefliyor.
Erdem Eğitimi
İyi olma, alçak gönüllülük, yiğitlik, doğruluk vb. değerlere erdem; bu değerlere sahip olmaya da erdemlilik diyoruz. Erdemler, herkes için iyi ve arzulanır olan, toplumlar arası geçerliliğe sahip özelliklerdir. Aynı zamanda öğretilebilir ve öğrenilebilir olgulardır, ideal davranış biçimleri veya hayat amaçları hakkındaki inançlarımız, davranışlarımıza yön gösteren ölçülerdir, insanın bireysel olarak hayatını, eylemlerini, amaç ve ideallerini belirlemesi ve onlara uygunluk sağlaması erdemlerle mümkündür.
Geleceğini garanti altına almak isteyen toplumlar, ahlaklı bir nesil yetiştirmek için gayret gösterirler. Ahlak eğitiminin amacı, erdemleri öğretmek, olgun davranışlar konusunda alışkanlık sağlayıp üstün ahlakı gerçekleştirmektir.
Bireyin eğitilmesi, bireyin içinde yer aldığı ortamlarda yani aile, toplum, devlet, iş vb. alanlarda yüksek erdemlerin hâkim olmasını sağlayacaktır. Burada en büyük sorumluluk çocuğun ilk ve en önemli çevresi olan aileye düşmektedir. Çünkü çocuk, sosyal hayata uyum sağlayacak davranışları küçük yaşlarda öğrenir ve bu öğrenmeler çocuğun dimağına kolay sökülüp atılamayacak kadar derin bir şekilde yerleşir. Çocuk sadece insanlarla değil, eşya ile olan ilişkilerinin esasını da ailede öğrenir. Cömertlik, temizlik, düzenlilik, vefa, yardımseverlik, adalet gibi alışkanlık ve erdemlerin kazanılması hep çocukluktaki aile eğitimine bağlıdır.
Diğer bir sosyal ortam olan okullarda ise erdemler, çocukların davranış ve tutumlarının sonucunda çevrelerinden gördükleri tepki ve yorumlarla gelişir. Sınıf içinde oluşan ortak bir sosyal doku, çocukların erdemlerini geliştirmesinde zemin oluşturur. Öğretmenler de öğrencilere sorumluluk vererek, olumlu ya da olumsuz pekiştireçlerle öğrencilerin istenilen erdemlere sahip olmalarına yardımcı olurlar. Bireyin erdem eğitimine okulun desteği bununla sınırlı değildir. Son yıllarda hızla yok olmaya doğru giden erdemlerimizi korumak, çocuklarımıza daha yaşanılabilir bir dünya bırakmak için Millî Eğitim Bakanlığı yeni geliştirdiği öğretim programlarına doğrudan erdemlerimizle ilgili konular yerleştirmiştir. Bu © çerçevede, okullarımızda uygulanan mevcut anaokulu programlarında, Hayat Bilgisi, Düşünme Eğitimi derslerinde erdemlerin öğretimi ayrıntılı bir şekilde yer almaktadır.
Günümüzde erdem eğitimi eskiye nazaran daha zordur. Çünkü çocuğun üzerindeki tek etken artık sadece aile, sadece okul ya da 0 sadece arkadaş çevresi değildir. Çocuklarımız artık tüm dünyadaki değişimleri bizden daha önce fark edip daha çabuk etkilenmektedirler. Dolayısıyla bizim de dünyayı, yeni eğilimleri takip edip çocuğumuzun bunlardan nasıl etkilendiğini araştırmamız gerekmektedir.
Unutmayalım ki hepimizi tek tek yöneten sahip olduğumuz temel erdemlerdir. Bu erdemlerin çocuklarımızda gelişimini tesadüflere ya da sosyal çevreye bırakmayıp bu hususta bizzat etkin olmamız gerekmektedir, işte bu düşüncelerle bir araya gelen ekibimizle size Erdemler setini sunuyoruz.
Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN*
Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesi Öğretim Üyesi.
Değerli Ebeveynler, Eğitimciler
Bildiğiniz gibi bir çocuğu eğiterek iyi bir insan olmasına çalışmak oldukça zahmetli bir iştir. Bilhassa bir insanın karakter gelişiminin üçte ikisinin çocukluk döneminde oluştuğunu bilmek bunu daha da zor, önemli fakat keyif verici bir hâle getirmektedir.
'Yarının büyükleri' olan çocuklarımızın erdem eğitiminde sizlere yardımcı olmak amacıyla bu seriyi hazırladık. Çalışmalarımız sırasında çocukların model alma yoluyla öğrendiğini hiç aklımızdan çıkarmadık, ilköğretim 2. ve 3. sınıf öğretim programlarına uygun olarak hazırlanan kitaplarımızda çocukla beraber yapılmasını tavsiye ettiğimiz etkinliklere de yer verdik.
Eğitimciler, psikologlar, psikolojik danışman ve edebiyatçılardan oluşan zengin bir kadronun 2 yıl süren titiz çalışmasıyla ortaya çıkan kitaplarımız, 8-10 yaş grubuna hitap etmekte ve erdem eğitiminde kullanılabilecek materyaller sunmaktadır.
Erdemler Serisi Nasıl Okunmalı?
Erdemler serisinde yer alan her bir kitap birbirini pekiştirecek tarzda hazırlanmış öyküler ve etkinliklerden oluşmaktadır. Çocukla beraber bu öyküleri okurken soracağınız sorularla muhakeme yeteneğinin; etkinlikler sırasında el becerilerinin ve hayal dünyasının gelişmesine yardımcı olabilirsiniz.
Kitaplarımızdaki bölümlere ve bunlarda size düşecek görevlere kısaca göz atalım:
1. Kitabın konu edindiği erdemi anlatan ilk öyküyü/masalı çocukla birlikte okuyabilir, sorular sorarak kitaba ilgisini artırabilirsiniz.
-
'Tanım' bölümünde konu edilen erdemi tanımlayan resimli bir veya iki küçük öykü yer almaktadır. Burada kavram en doğru ve yaş grubuna göre anlaşılır şekilde konuşma diliyle anlatılmıştır. Bu öyküyü okuduktan sonra çocuğun anlayıp anlamadığını kontrol etmek için ondan öyküyü anlatmasını isteyebilirsiniz. Sonra tanım kısmını çocukla birlikte okuyarak kavramın anlamı üzerine onunla konuşabilirsiniz.
-
'İpuçları' bölümünde tanımlanan değere sahip insanların davranışları sıralanmıştır. Burada özellikle çocuğa hitap eden davranışlar seçilmiştir. Bu davranışları çocukla birlikte okuyarak onun erdemi özümsemesine yardımcı olabilirsiniz.
k. 'Mevlana'dan Öykü' bölümünde Mevlana'nın çağlar boyunca insanlığı cezbetmiş eseri Mesnevi'den konuya uygun öyküler seçilerek büyük bir titizlikle sadeleştirilmiş ve zaman zaman uyarlanmıştır. Çocuğun konu edilen erdemi bu öyküde bulmasına yardımcı olabilirsiniz.
5. 'Siz Olsaydınız Ne Yapardınız?' ve 'Şimdi Ne Yapmalıyım?' bölümlerinde çocuğun doğru davranışı tespit etmesi amaçlanmıştır. Bu öyküleri çocukla tartışarak doğruyu bulmasına yardım edebilirsiniz.
-
'Eleştirel Okuma' bölümünde genellikle dünyaca bilinen masallar seçilmiştir. Bu bölümlerde çocuğun okuduğu metinler karşısında tavır ve yorum geliştirebilmesi amaçlanmıştır. Bu masalları çocukla tartışabilirsiniz.
-
Yine 'ipuçları' bölümünde çocuğun "Söz konusu erdeme sahipsek ne kazanırız, değilsek ne kaybederiz?" sorusu üzerine düşünmesi amaçlanmıştır. Çocuk bunlar üzerinde düşünürken ona destek olabilirsiniz.
-
'Örnek Hayat' bölümünde çocuğun model alarak öğrendiği düşünülerek tarihimizden, kültürümüzden ve dünya tarihinden önemli şahsiyetlerin biyografilerine, anılarına yer verilmiştir. Bunları çocuğa anlatarak istenilen davranış ve erdemin sadece anne babanın talebi olmayıp zaman ve mekân üstü, evrensel bir özellik olarak pek çok örnek insanda var olduğunu anlamasını sağlayabilirsiniz.
-
'Sizce Ne Yaptı?' sorusuyla biten öykülerde de yine örnek olay yöntemi kullanılmıştır. Ancak diğer bölümlerden farklı olarak sonunda çözülmesi gereken düğümle ilgili seçenek verilmemiş, ucu açık bırakılmıştır. "Sizce ne yaptı?" demek aslında "Sen olsan ne yapardın?" demektir. Çocuk o konuda yanlış şekilde davranıyorsa bile soruya doğru cevabı vermesi bir kazanımdır.
-
'Ev İçi Etkinlik' bölümlerinde çocukla yapılabilecek etkinlikler ve oynanabilecek oyunlar önerilmiştir. Formel öğrenme ortamından uzak, oyun havasında gerçekleşen bu etkinlikler çocukların ruh dünyasına teması kolaylaştıracak ve doğal şekilde erdemleri içselleştirmelerine yardımcı olacaktır. Bu etkinliklerde çocuğa mutlaka destek olmalısınız.
-
'Sınıf İçi Etkinlikler' bölümünde çocuğa sınıfta öğretmeniyle birlikte uygulayabileceği etkinlikler önerilmiştir. Bunların pek çoğu motor kas gelişimini de gözeten oyunlardır.
Önerilen dramalar ise çocuğa hem hoşça vakit geçirtecek hem de çocuğun kendini ifade yeteneğini geliştirecektir. Ayrıca konu edilen doğru davranış üzerinde düşünmesini sağlayacaktır.
İlköğretim Programında Yer Alan Kazanımlar
Bu Kitabın Okuru,
Arkadaşlarının olumsuz eleştirilerinden etkilenmeden inandığını savunur.
Hoşlanıp hoşlanmadığı olay, durum, kişi vb. hakkında konuşur.
Bir fikre katılıp katılmadığını nedenleriyle ortaya koyar.
Cesaretin akıllıca davranmakla ilgisini anlar.
Başkalarının kabul edilemez önerileriyle karşılaştığında etkili reddetme davranışı sergiler.
Kaybetme veya başarısız olma olasılığını göze alarak, yenilikleri deneme cesareti gösterir ve bundan zevk alır.
Kulüp ve diğer grup çalışmalarında yapılacak işler konusunda arkadaşlarını yönlendirir, onları cesaretlendirir ve gerektiğinde yardımda bulunur.
İlköğretim Programında Yer Alan Kavramlar
Cesaret Korku Kaygı Heyecan Huzur Güven Güç Tehlike Hayal Yeterlilik Sorun Çözüm
Hedef Başarı Sebat Gelişim Değişim Hak İyi-kötü Eleştiri
Karanlık-Aydınlık Hastalık-sağlık Sınav Aç-tok Doğal afet Acil durum Trafik Yuva Ülke Spor Müzik Koleksiyon Mimari
Kitaplar çocuklara kazandırmak istediğimiz erdemlerden on tanesini kapsamaktadır. Bunların aktarımı için verilen materyalleri yönergelere uygun kullanmak çok önemlidir. Ama daha önemlisi bizim büyükler olarak bu erdemleri kendi hayatımızda yaşayarak 'görünür' kılmamızdır.
Proje Danışmanı
Prof. Dr. Mehmet Zeki AYDIN
1959 yılında Konya/Çumra'da doğdu. Yükseköğrenimini Ankara'da tamamladı. Hâlen Marmara Üniversitesi Atatürk Eğitim Fakültesinde akademisyen olarak görevine devam eden Mehmet Zeki Aydın, ailede çocuk eğitimi, aile içi iletişim vb. konularda seminerler vermektedir.
Yazarlar
Nuray TÜRKYILMAZ CATİC
1977 yılında İnegöl'de doğdu. Yükseköğrenimini İzmir'de tamamladı. Yüksek lisansını, Marmara Üniversitesi İlahiyat Fakültesi Din Psikolojisi alanında yaptı. Eğitim ve psikoloji alanında özel eğitimlere katıldı. 8-13 yaş grubu çocuklarla erdem eğitimi üzerine çalışmaktadır.
Rukiye KARAKÖSE
1977 yılında İstanbul'da doğdu. Yükseköğrenimini Davranış Bilimleri ve İletişim Sanatları alanlarında İstanbul'da tamamladı. YTÜ'de Eğitim Bilimleri alanında tezsiz yüksek lisans yaptı. Transpersonal Psikoloji çalışan yazar Benötesi Psikoloji ve Psikiyatri Enstitüsü'nde görev yapmaktadır. Alanıyla ilgili çeşitli kurumlarda seminerler vermektedir.
Necla SAYDAM
1970 yılında Karabük'te doğdu. Yükseköğrenimini İstanbul'da tamamladı. Eğitim ve davranış bilimleri; ayrıca Mesnevî üzerine araştırmalar yapmakta olan yazar, aile ve eğitimle ilgili seminerler vermektedir.
Saadet KOCAGÖZ UZUN
1980 yılında Gümüşhane'de doğdu. Yükseköğrenimini İstanbul'da tamamlayan yazar, aile ve eğitimle ilgili seminerler vermektedir. Erdem eğitimi alanında araştırmalar yapmaktadır.
Vahide ULUSOY GÖKÇEK
1984 yılında İstanbul'da doğdu. Yükseköğrenimini İstanbul'da tamamladı.
Psikolojik danışmanlık ve rehberlik eğitimi de alan yazar, ergen gruplarıyla 'erdem eğitimi' çalışmaları yürütmektedir. Çeşitli anaokullarında psikolog olarak görev yapan yazar aynı zamanda çocuklara yönelik sosyal hizmet projelerinde gönüllü çalışmaktadır.